Vue helpt je graag!


Veelgestelde vragen
Voor meer informatie over de huisregels/bezoekersvoorwaarden, klik hier
Onze bioscopen zijn alle dagen van het jaar geopend, met uitzondering van oudejaarsavond. Oudejaarsdag zijn we wel geopend voor matineevoorstellingen.
We hebben een abonnement genaamd de Vue Movie Pass. Met dit abonnement kunt u voor 20,50 euro per maand onbeperkt naar de bioscoop. Kijk voor meer informatie en het bestellen van de Vue Movie Pass op https://www.vuecinemas.nl/moviepass.
De Ladies Night is ook te bezoeken door mannen. Hou er alleen wel rekening mee dat de avond (net zoals andere thema-avonden) voor een specifieke doelgroep is vormgegeven en is ingedeeld.
Bij Vue is het mogelijk gebruik te maken van de apps Earcatch & Subcatch.

Earcatch - Vertelt wat je niet ziet
Earcatch is een smartphone applicatie die mensen met een visuele beperking in staat stelt audiodescriptie (AD) te gebruiken bij Nederlandstalige films. Bij het gebruik van de Earcatch app beschrijft een stem alle visuele elementen in de film, tijdens pauzes in dialogen. Zowel de app als de audiodescriptie download is gratis voor de gebruiker. Op www.earcatch.nl is de app te downloaden voor zowel iOS als Android. Binnen deze app kun je ook zien welke films uit ons filmaanbod er beschikbaar zijn met audiodescriptie.

Subcatch - Beschrijft wat je niet hoort
De Subcatch app speciale ondertiteling voor Nederlandstalige bioscoopfilms, waardoor ook doven en slechthorenden deze kunnen volgen. Het bijzondere van de technologie van de app is dat de gebruiker de film bij elke vertoning in elke bioscoop kan gebruiken via een smartphone of tablet. Zowel de app als de ondertiteling is gratis beschikbaar voor de gebruiker. Op www.subcatch.nl is de app te downloaden voor zowel iOS als Android

Heb je een trouwe viervoeter die je begeleidt? Hulp- en blindengeleidehonden zijn welkom in al onze bioscopen!
De matinee- en avondvoorstellingen bij Vue zijn voorzien van een pauze, m.u.v. Dolby Cinema voorstellingen. Nachtvoorstellingen hebben geen pauze.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Het Movie Pass ticket is voor de Vue Movie Pass houder. Dit ticket selecteer je als je met een Movie Pass wilt betalen. Dit kan voor jouw eigen Movie Pass zijn of voor een andere Movie Pass houder.

De Vue Gift Card en de Vue Kids Card ticket kies je als je een van deze twee giftcards online wilt inwisselen.

Per stoel selecteer je een tickettype. Per transactie kun je 10 stoelen selecteren.
Online kan er gekozen worden uit diverse betaalmethoden zoals iDEAL, Nationale Bioscoopbon, Credit Card (Visa, Mastercard en Maestro), PayPal, Giropay, Bancontact en Sofort.

Tevens is het mogelijk om een Vue Gift Card en de Vue Kids Card in te wisselen. Dit doe je door bij de stoelselectie het tickettype Vue Gift Card of Vue Kids Card toe te kennen aan een stoel. In de stap daarna voer je de 23 cijferige barcode van de giftcard in en voeg deze toe om in te wisselen. Het is hierbij mogelijk om meerdere giftcards binnen een transactie in te wisselen. Dit doe je door per stoel het tickettype Vue Gift Card of Vue Kids Card te selecteren

De Nationale Bioscoopbon moet je selecteren bij betaalwijze. Staat er niet genoeg op de Nationale Bioscoopbon, dan kan het restant daarna betaalt worden met een van bovengenoemde betaalmethoden. Per bestelling wordt er eenmalig € 0,50 transactiekosten in rekening gebracht
Ja, dat kan via de Vue App. Zorg wel dat je jouw Vue Movie Pass én tickets geopend hebt terwijl je online bent. Dan zijn ze daarna ook beschikbaar als je offline bent!
Zodat je direct kan zien of jouw favoriete plekje nog beschikbaar is voor het aantal tickets dat je wilt bestellen.
Je kan jouw barcode via de Vue App of uit de bevestigingsmail laten scannen bij het ticketcontrolepunt. Na de scan kun je doorlopen om te genieten van de film.
Een aankoop kan in principe niet worden geannuleerd of omgeruild. Indien je uiterlijk één uur voor aanvangstijd van de voorstelling contact opneemt met de bioscoop waarvoor je tickets hebt gekocht dan kun je een coulanceverzoek indienen. Je kunt hiervoor een mail sturen via ons contactformulier, met je E-tickets bijgevoegd.
Let op: het is niet mogelijk om een coulanceverzoek in te dienen ná aanvangstijd van de voorstelling waar de tickets voor zijn gekocht.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Als je tickets via internet hebt gekocht kun je direct doorlopen naar de ticketcontrole. Jouw Vue Movie Pass is alleen digitaal en moet je ook laten controleren bij de ticketcontrole. Via 'tickets' op je App of mobiele website swipe je makkelijk heen en weer tussen jouw QR tickets codes en jouw digitale Vue Movie Pass. Als je tickets aan de kassa koopt, dan krijg je direct een fysiek filmticket mee, die je kunt laten controleren tezamen met je digitale Vue Movie Pass bij de ticketcontrole. Gebruik dan de snelbutton Movie Pass op de app. Hier vind je snel en makkelijk jouw digitale Movie Pass als je geen online tickets hebt gekocht. Alle tickets zijn pas vanaf 90 minuten voorafgaand aan de voorstelling te scannen bij de ticketcontrole of te koop bij de kassa.
De voorwaarden zijn te vinden op de Movie Pass Pagina of in de menubalk van de MijnVue omgeving als je bent ingelogd met jouw Mijn Vue account waar de Movie Pass aan gekoppeld is..
Het is mogelijk om met meerdere Movie Pass houders tegelijk tickets te bestellen via de website en App.

Hoe werkt het? Selecteer per stoel een Movie Pass Ticket. Zijn alle stoelen geselecteerd dan worden in de volgende stap alle gegevens van de Movie Pass gevraagd (10 cijferige code nummer en pincode). Direct wordt de profielfoto van de Movie Pass houder zichtbaar. Omdat Movie Passen persoonsgebonden zijn wordt het ticket gestuurd naar het mailadres dat gekoppeld is aan het ‘Mijn Vue’ account van de pashouder. Dit betekent dat de hoofdboeker van de bestelling alleen zijn eigen Movie Pass ticket ontvangt en nooit het ticket van andere Movie Pass houders

Als Movie Pass houder kan je maximaal 2 E-tickets ontvangen als je hoofdboeker bent van de bestelling en ook tickets koopt voor 'niet Movie Pass houders'. In dat geval ontvang je een mail met jouw eigen Movie Pass ticket én een mail met de overige tickets.
Wat leuk, jij hebt 3 maanden de Vue Movie Pass cadeau gekregen! Er zijn twee opties. 1. Heb jij een Vue Movie Pass Cadeau E-Voucher ontvangen? Op deze voucher staat een geldigheidsdatum en een unieke code. Om de code te gebruiken ga je naar de pagina Movie Pass op de website en kies 'neem abonnement'. Tijdens het bestelproces vul je bij afrekenen deze uniek code in en de voucherwaarde wordt verrekend. Vervolgens ontvang je de digitale Vue Movie Pass in jouw Mijn Vue account. In de welkomstmail die je van ons ontvangt staat een pincode om online tickets mee te kopen! 2. Heb jij een fysieke Vue Movie Pass met promotiecode per post ontvangen? Dan is er een kleine wijziging omdat wij tegenwoordig digitaal zijn. Om jouw pas om te zetten naar digitaal moet je een volledig bestelformulier invullen. Ga hiervoor naar de pagina Movie Pass op de website en kies 'neem abonnement'. Tijdens het bestelproces vul je bij afrekenen de activatiecode in bij 'promotie code toepassen'. Vervolgens ontvang je de digitale Vue Movie Pass in jouw Mijn Vue account. In de welkomstmail die je van ons ontvangt staat een pincode om online tickets mee te kopen! Jouw fysieke pas is nu niet meer bruikbaar. We willen je vragen om deze pas in te leveren in de bioscoop. Veel filmplezier!
De snelste manier om het ticket te annuleren is door het betreffende theater te bellen of te mailen. Let er op dat je eventueel betaalde toeslag(en) alleen kunt terug vragen door persoonlijk langs de kassa te komen vóór aanvang van de voorstelling die je wilt annuleren.
Om je Vue Movie Pass abonnement stop te zetten of opnieuw te laten activeren kun je contact opnemen met onze klantenservice: [email protected]

De Vue Movie Pass heeft een minimale abonnementsvorm van vier maanden. Hierna is de pas per maand opzegbaar. Wij hanteren hierbij een opzegtermijn van een kalendermaand. Zodra er is opgezegd loopt het abonnement tot de laatste dag van de volgende maand. Voorbeeld: De pas wordt tussen 1 t/m 30 april opgezegd, dan loopt de pas tot 31 mei.

Persoonsgegevens die verbonden zijn aan jouw Movie Pass worden 30 dagen ná opzegging automatisch verwijderd.

Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen