Vue helpt je graag!


Veelgestelde vragen
Voor meer informatie over de huisregels/bezoekersvoorwaarden, klik hier
De minimale leeftijd is per film verschillend. Bekijk altijd het advies van de kijkwijzer op onze website.
Let op! De leeftijdgrens van 16+ is wettelijk bepaald, het is verboden om naar een film te gaan met deze keuring als je onder de 16 jaar bent. Je moet je kunnen legitimeren als het personeel hier om vraagt.

De andere leeftijden van de kijkwijzer zijn adviesleeftijden.

Het is niet toegestaan baby's onder de leeftijd van 24 maanden mee te nemen naar de bioscoop.
Deze films zijn alleen toegankelijk voor personen van 16 jaar en ouder. De leeftijdgrens van 16+ is wettelijk bepaald, het is verboden om naar een film te gaan met deze keuring als je onder de 16 jaar bent.
Je moet je kunnen legitimeren als het personeel hier om vraagt.
Vanaf 13 december 2014 is het voor alle bedrijven verplicht om informatie omtrent allergieën te vermelden. Voor meer informatie over welke mogelijke substanties er in de door ons verkochte producten zit, kunt u meer informatie verkrijgen bij onze werknemers in de bioscoop.
Onze bioscopen zijn alle dagen van het jaar geopend, met uitzondering van oudejaarsavond. Oudejaarsdag zijn we wel geopend voor matineevoorstellingen.
We hebben een abonnement genaamd de Vue Movie Pass. Met dit abonnement kunt u voor 19,50 euro per maand onbeperkt naar de bioscoop. Kijk voor meer informatie en het bestellen van de Vue Movie Pass op https://www.vuecinemas.nl/moviepass.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Als je een aankoop hebt gedaan met een Mijn Vue account, kun je de barcode bij het ticketcontrolepunt gereed houden. Open hiervoor de Vue App, ga naar Mijn Vue, Tickethistorie en open de aankoop. De barcode kan hierna worden gescand.
Heb je geen aankoop gedaan via Mijn Vue of heb je de app nog niet geïnstalleerd, dan kun je met de gemailde code naar het controlepunt lopen.
Vue Cinemas biedt de mogelijkheid om tickets telefonisch bij de bioscoop te reserveren, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Deze kosten komen neer op €1,00 per ticket.

Deze extra kosten worden niet doorberekend bij telefonische reserveringen voor Vue Plus voorstellingen, Opera en Ballet (encore)voorstellingen en Filmhuisvoorstellingen. De transactiekosten voor een aankoop via de website en app blijven staan op €0,50 per transactie. Let erop dat gereserveerde tickets minimaal een half uur van tevoren moeten worden opgehaald.
Een aankoop kan in principe niet worden geannuleerd of omgeruild. Indien je uiterlijk één uur voor aanvangstijd van de voorstelling contact opneemt met de bioscoop waarvoor je tickets hebt gekocht dan kun je een coulanceverzoek indienen. Je kunt hiervoor een mail sturen via ons contactformulier, met je E-tickets bijgevoegd.
Let op: het is niet mogelijk om een coulanceverzoek in te dienen ná aanvangstijd van de voorstelling waar de tickets voor zijn gekocht.
Het Movie Pass ticket is voor de Vue Movie Pass houder. Dit ticket selecteer je als je met een Movie Pass wilt betalen. Dit kan voor jouw eigen Movie Pass zijn of voor een andere Movie Pass houder.

De Vue Gift Card en de Vue Kids Card ticket kies je als je een van deze twee giftcards online wilt inwisselen.

Het per stoel selecteer je een tickettype. Per transactie kun je 10 stoelen selecteren.
Na aankoop van een online ticket ontvang je een mail met daarin het E-ticket. Tevens wordt het ticket zichtbaar in de tickethistorie in jouw ‘Mijn Vue’ account.

Heb je geen mail ontvangen maar zie je wel de tickets in jouw ‘Mijn Vue’, check dan de spamfilter/ongewenste e-mail box als eerste. Of kijk of het juiste e-mailadres staat ingesteld in jouw ‘Mijn Vue’ account.

Heb je wel tickets ontvangen per mail maar zie je geen tickets in jouw ‘Mijn Vue’ dan heb je waarschijnlijk meerdere accounts bij ons. Check dan of je met het juiste account bent ingelogd waarmee je de kaartjes hebt gekocht. Er kan worden ingelogd via Facebook of via een e-mailregistratie, let op: dit zijn 2 gescheiden accounts.
In het verleden werden online gereserveerde bioscooptickets niet altijd opgehaald. Omdat deze plaatsen vaak ook de beste plekken in de zaal waren, is besloten om alleen nog de mogelijkheid tot kopen aan te bieden. Op deze manier is de teleurstelling kleiner en de kans groter dat de beste plaatsen aan tevreden bezoekers worden verkocht.

Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Als je tickets via internet hebt gekocht kun je direct doorlopen naar de ticketcontrole. Jouw Vue Movie Pass is alleen digitaal en moet je ook laten controleren bij de ticketcontrole. Via 'tickets' op je App of mobiele website swipe je makkelijk heen en weer tussen jouw QR tickets codes en jouw digitale Vue Movie Pass. Als je tickets aan de kassa koopt, dan krijg je direct een fysiek filmticket mee, die je kunt laten controleren tezamen met je digitale Vue Movie Pass bij de ticketcontrole. Gebruik dan de snelbutton Movie Pass op de app. Hier vind je snel en makkelijk jouw digitale Movie Pass als je geen online tickets hebt gekocht. Alle tickets zijn pas vanaf 90 minuten voorafgaand aan de voorstelling te scannen bij de ticketcontrole of te koop bij de kassa.
Ja, aan de kassa, mits de kaartjes voor voorstellingen zijn die op dezelfde dag plaatsvinden. Er moet minstens 90 minuten tussen twee achtereenvolgende voorstellingen zitten
Tickets worden altijd gemaild naar het adres dat gekoppeld is aan jouw Vue Movie Pass. Daarnaast staan ze bij 'tickets' in jouw Mijn Vue account. Op de Vue App staat tevens een snelbutton 'tickets' op de home page. Het ticket bestaat uit een QR Code die je moet laten scannen bij de ticketcontrole in de bioscoop!
Gebruik hiervoor een foto waarop jouw gezicht duidelijk te zien is, zonder hoofddeksel.Gebruik hiervoor geen foto waar je met anderen op staat. We moeten kunnen zien om welke persoon het gaat. Het aanpassen van een pasfoto voor de Movie Pass is alleen mogelijk via klantenservice@vuemoviepass.nl.
De voorwaarden zijn te vinden op de Movie Pass Pagina of in de menubalk van de MijnVue omgeving als je bent ingelogd met jouw Mijn Vue account waar de Movie Pass aan gekoppeld is..
Het is mogelijk om met meerdere Movie Pass houders tegelijk tickets te bestellen via de website en App.

Hoe werkt het? Selecteer per stoel een Movie Pass Ticket. Zijn alle stoelen geselecteerd dan worden in de volgende stap alle gegevens van de Movie Pass gevraagd (10 cijferige code nummer en pincode). Direct wordt de profielfoto van de Movie Pass houder zichtbaar. Omdat Movie Passen persoonsgebonden zijn wordt het ticket gestuurd naar de het mailadres dat gekoppeld is aan het ‘Mijn Vue’ account van de pashouder. Dit betekent dat de hoofdboeker van de bestelling alleen zijn eigen Movie Pass ticket ontvangt en nooit het ticket van andere Movie Pass houders

Als Movie Pass houder kan je maximaal 2 E-tickets ontvangen als je hoofdboeker bent van de bestelling en ook tickets koopt voor 'niet Movie Pass houders'. In dat geval ontvang je een mail met jouw eigen Movie Pass ticket én een mail met de overige tickets.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Per vrijdag 25 februari 2022 hanteren we geen COVID-19 gerelateerde maatregelen in de bioscopen.
Wij werken per vrijdag 25 februari niet meer met een testbeleid
Als je griepklachten of verkoudheidsklachten voelt, blijf dan thuis.
Je kan een annuleringsverzoek indienen via het contactformulier op www.vuecinemas.nl/contact.
Per vrijdag 25 februari zijn alle Vue bioscopen geopend met de reguliere openingstijden.
De Movie Pass houders worden gecompenseerd ten tijde van locklown.
Wij hebben de geldigheid verlengd aan de hand van de gemiste dagen wegens de sluiting van de bioscopen. Check de geldigheidsdata in jouw MyVue account.

Heb je vragen over de geldigheid of een andere vraag?
Dan kan je contact opnemen met klantenservice@vuemoviepass.nl.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen