Vue helpt je graag!


Veelgestelde vragen
Voor meer informatie over de huisregels/bezoekersvoorwaarden, klik hier
Onze bioscopen zijn alle dagen van het jaar geopend, met uitzondering van oudejaarsavond. Oudejaarsdag zijn we wel geopend voor matineevoorstellingen.
We hebben een abonnement genaamd de Vue Movie Pass. Met dit abonnement kunt u voor 19,50 euro per maand onbeperkt naar de bioscoop. Kijk voor meer informatie en het bestellen van de Vue Movie Pass op https://www.vuecinemas.nl/moviepass.
De Ladies Night is ook te bezoeken door mannen. Hou er alleen wel rekening mee dat de avond (net zoals andere thema-avonden) voor een specifieke doelgroep is vormgegeven en is ingedeeld.
Bij Vue is het mogelijk gebruik te maken van de apps Earcatch & Subcatch.

Earcatch - Vertelt wat je niet ziet
Earcatch is een smartphone applicatie die mensen met een visuele beperking in staat stelt audiodescriptie (AD) te gebruiken bij Nederlandstalige films. Bij het gebruik van de Earcatch app beschrijft een stem alle visuele elementen in de film, tijdens pauzes in dialogen. Zowel de app als de audiodescriptie download is gratis voor de gebruiker. Op www.earcatch.nl is de app te downloaden voor zowel iOS als Android. Binnen deze app kun je ook zien welke films uit ons filmaanbod er beschikbaar zijn met audiodescriptie.

Subcatch - Beschrijft wat je niet hoort
De Subcatch app speciale ondertiteling voor Nederlandstalige bioscoopfilms, waardoor ook doven en slechthorenden deze kunnen volgen. Het bijzondere van de technologie van de app is dat de gebruiker de film bij elke vertoning in elke bioscoop kan gebruiken via een smartphone of tablet. Zowel de app als de ondertiteling is gratis beschikbaar voor de gebruiker. Op www.subcatch.nl is de app te downloaden voor zowel iOS als Android

Heb je een trouwe viervoeter die je begeleidt? Hulp- en blindengeleidehonden zijn welkom in al onze bioscopen!
De matinee- en avondvoorstellingen bij Vue zijn voorzien van een pauze, m.u.v. Dolby Cinema voorstellingen. Nachtvoorstellingen hebben geen pauze.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Na aankoop van een online ticket ontvang je een mail met daarin het E-ticket. Tevens wordt het ticket zichtbaar in de tickethistorie in jouw ‘Mijn Vue’ account.

Heb je geen mail ontvangen maar zie je wel de tickets in jouw ‘Mijn Vue’, check dan de spamfilter/ongewenste e-mail box als eerste. Of kijk of het juiste e-mailadres staat ingesteld in jouw ‘Mijn Vue’ account.

Heb je wel tickets ontvangen per mail maar zie je geen tickets in jouw ‘Mijn Vue’ dan heb je waarschijnlijk meerdere accounts bij ons. Check dan of je met het juiste account bent ingelogd waarmee je de kaartjes hebt gekocht. Er kan worden ingelogd via Facebook of via een e-mailregistratie, let op: dit zijn 2 gescheiden accounts.
In het verleden werden online gereserveerde bioscooptickets niet altijd opgehaald. Omdat deze plaatsen vaak ook de beste plekken in de zaal waren, is besloten om alleen nog de mogelijkheid tot kopen aan te bieden. Op deze manier is de teleurstelling kleiner en de kans groter dat de beste plaatsen aan tevreden bezoekers worden verkocht.

Ja, dat kan. Binnen afzienbare tijd geeft het systeem jouw ticket door aan de kassa van de bioscoop, in ieder geval binnen enkele uren. De tickets kunnen gedurende de normale kassa openingstijden worden afgehaald bij de bioscoop. In veel gevallen is dit zelfs aan te bevelen, je staat dan niet gezamenlijk in de rij met andere filmbezoekers die zonder eerdere aankoop tickets willen aanschaffen.
Als je een aankoop hebt gedaan met een Mijn Vue account, kun je de barcode bij het ticketcontrolepunt gereed houden. Open hiervoor de Vue App, ga naar Mijn Vue, Tickethistorie en open de aankoop. De barcode kan hierna worden gescand.
Heb je geen aankoop gedaan via Mijn Vue of heb je de app nog niet geïnstalleerd, dan kun je met de gemailde code naar het controlepunt lopen.
Jazeker, online kies je jouw eigen favoriete plek als deze nog beschikbaar is. Wel vragen wij je of je geen enkele stoelen wilt overlaten. Lukt dat niet, dan word je verzocht om andere plekken te kiezen waarbij dit wel mogelijk is. Dit om te voorkomen dat er onverkoopbare plaatsen in de zaal overblijven en we andere bezoekers moeten teleurstellen.

Koop je tickets aan de kassa, overleg dan even met de medewerker wat er mogelijk is.
Op dit moment is het mogelijk om de Vue Giftcard, de Vue Kids Card, de Vue Film Voucher en de Vue Midweek online in te wisselen. Tevens kan je betalen met de Nationale Bioscoopbon. Met andere vouchers en bonnen kun je alleen aan de kassa van de bioscoop terecht. Geef daarom aan dat je hiervan gebruik wilt maken wanneer je telefonisch reserveert. Voor het maken van een telefonische reservering wordt €1,00 reserveringskosten per ticket in rekening gebracht. Het telefoonnummer van de bioscoop is terug te vinden op de locatiepagina van de bioscoop.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Als je tickets via internet hebt gekocht kun je direct doorlopen naar de ticketcontrole. Jouw Vue Movie Pass is alleen digitaal en moet je ook laten controleren bij de ticketcontrole. Via 'tickets' op je App of mobiele website swipe je makkelijk heen en weer tussen jouw QR tickets codes en jouw digitale Vue Movie Pass. Als je tickets aan de kassa koopt, dan krijg je direct een fysiek filmticket mee, die je kunt laten controleren tezamen met je digitale Vue Movie Pass bij de ticketcontrole. Gebruik dan de snelbutton Movie Pass op de app. Hier vind je snel en makkelijk jouw digitale Movie Pass als je geen online tickets hebt gekocht. Alle tickets zijn pas vanaf 90 minuten voorafgaand aan de voorstelling te scannen bij de ticketcontrole of te koop bij de kassa.
Ja, aan de kassa, mits de kaartjes voor voorstellingen zijn die op dezelfde dag plaatsvinden. Er moet minstens 90 minuten tussen twee achtereenvolgende voorstellingen zitten
Tickets worden altijd gemaild naar het adres dat gekoppeld is aan jouw Vue Movie Pass. Daarnaast staan ze bij 'tickets' in jouw Mijn Vue account. Op de Vue App staat tevens een snelbutton 'tickets' op de home page. Het ticket bestaat uit een QR Code die je moet laten scannen bij de ticketcontrole in de bioscoop!
Gebruik hiervoor een foto waarop jouw gezicht duidelijk te zien is, zonder hoofddeksel.Gebruik hiervoor geen foto waar je met anderen op staat. We moeten kunnen zien om welke persoon het gaat. Het aanpassen van een pasfoto voor de Movie Pass is alleen mogelijk via klantenservice@vuemoviepass.nl.
De voorwaarden zijn te vinden op de Movie Pass Pagina of in de menubalk van de MijnVue omgeving als je bent ingelogd met jouw Mijn Vue account waar de Movie Pass aan gekoppeld is..
Het is mogelijk om met meerdere Movie Pass houders tegelijk tickets te bestellen via de website en App.

Hoe werkt het? Selecteer per stoel een Movie Pass Ticket. Zijn alle stoelen geselecteerd dan worden in de volgende stap alle gegevens van de Movie Pass gevraagd (10 cijferige code nummer en pincode). Direct wordt de profielfoto van de Movie Pass houder zichtbaar. Omdat Movie Passen persoonsgebonden zijn wordt het ticket gestuurd naar de het mailadres dat gekoppeld is aan het ‘Mijn Vue’ account van de pashouder. Dit betekent dat de hoofdboeker van de bestelling alleen zijn eigen Movie Pass ticket ontvangt en nooit het ticket van andere Movie Pass houders

Als Movie Pass houder kan je maximaal 2 E-tickets ontvangen als je hoofdboeker bent van de bestelling en ook tickets koopt voor 'niet Movie Pass houders'. In dat geval ontvang je een mail met jouw eigen Movie Pass ticket én een mail met de overige tickets.
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen
Per vrijdag 25 februari 2022 hanteren we geen COVID-19 gerelateerde maatregelen in de bioscopen.
Per vrijdag 25 februari zijn alle Vue bioscopen geopend met de reguliere openingstijden.
De Movie Pass houders worden gecompenseerd ten tijde van locklown.
Wij hebben de geldigheid verlengd aan de hand van de gemiste dagen wegens de sluiting van de bioscopen. Check de geldigheidsdata in jouw MyVue account.

Heb je vragen over de geldigheid of een andere vraag?
Dan kan je contact opnemen met klantenservice@vuemoviepass.nl.
De geldigheid van de vouchers zijn allemaal verlengd t/m 30 juni 2022.
Vrijwel alle vouchers zijn online inwisselbaar.
Wij werken per vrijdag 25 februari niet meer met een testbeleid
Staat je vraag er niet tussen?   Bekijk alle vragen